
Minőségi Hiányosság Egy Hungarikum Pálinkánál?
A NÉBIH akkreditált laboratóriuma nem megfelelőnek, íz és illathibásnak
nyilvánította a 0,5 literes kiszerelésű Szatmári ágyas szilvapálinkát.
A terméket gyártó Panyolai Szilvórium Zrt.szerint a pálinka minősége megfelelő.
Ezzel a negatív véleménnyel a cég lejáratása van a háttérben szerintük.
A Zrt nyilatkozata megkérdőjelezi az érzékszervi vizsgálatok hitelességét és a
hatósági döntés alaposságát.
A minták érzékszervi vizsgálata szigorú előírások szerint történik, amely
rendelkezik többek között a kóstolópohár anyagáról, méretéről, a termék
kóstolási hőmérsékletéről, illetve az ízlelőszervek közömbösítéséről az egyes
minták között.
Az érzékszervi vizsgálat eredménye önmagában is elegendő ahhoz, hogy a
hatóság elrendelje egy nem megfelelő minőségű termék forgalomból történő
visszahívását.
Egyéb műszeres, vagy klasszikus analitikai módszerrel az érzékszervi hiba nem
minden esetben támasztható alá, mivel az érzékszervi hibát okozó komponensek
egy része nem kimutatható. Továbbá egy termék íz hatását az összes benne lévő
komponens harmonikus egysége adja.
A NÉBIH laboratóriuma a Szatmári ágyas szilvapálinka érzékszervi vizsgálatát
két független bíráló bizottsággal (összesen 18 fő) végezte, akik egyöntetűen
megállapították, hogy a termék érzékszervileg hibás, élvezhetetlen.
A Tesco Zrt honlapján közzétette, hogy kivonja a forgalomból a Panyolai
Szilvórium Zrt. 0,5 literes kiszerelésű Szatmári ágyas szilvapálinkáját.
Az áruházlánc a Vas Megyei Kormányhivatal főosztályának határozata
alapján hajtotta végre a termék visszahívását.
A határozattal szemben a gyártó fellebbezést nyujtott be.
A Hungarikumnak számító szilvapálinka esetében a legfontosabb elvárás,
hogy érzékszervileg megfelelő, minőségileg kifogástalan legyen.
Írja meg véleményét!