Minőségi Hiányosság Egy Hungarikum Pálinkánál?

Minőségi Hiányosság Egy Hungarikum Pálinkánál?
2024-05-23 | Hírek |  

Minőségi Hiányosság Egy Hungarikum Pálinkánál?

A NÉBIH akkreditált laboratóriuma nem megfelelőnek, íz és illathibásnak

nyilvánította a 0,5 literes kiszerelésű Szatmári ágyas szilvapálinkát.

A terméket gyártó Panyolai Szilvórium Zrt.szerint a pálinka minősége megfelelő.

Ezzel a negatív véleménnyel a cég lejáratása van a háttérben szerintük.

A Zrt  nyilatkozata megkérdőjelezi az érzékszervi vizsgálatok hitelességét és a

hatósági döntés alaposságát.

A minták érzékszervi vizsgálata szigorú előírások szerint történik, amely

rendelkezik többek között a kóstolópohár anyagáról, méretéről, a termék

kóstolási hőmérsékletéről, illetve az ízlelőszervek közömbösítéséről az egyes

minták között.

Az érzékszervi vizsgálat eredménye önmagában is elegendő ahhoz, hogy a

hatóság elrendelje egy nem megfelelő minőségű termék forgalomból történő

visszahívását.

Egyéb műszeres, vagy klasszikus analitikai módszerrel az érzékszervi hiba nem

minden esetben támasztható alá, mivel az érzékszervi hibát okozó komponensek

egy része nem kimutatható. Továbbá egy termék íz hatását az összes benne lévő

komponens harmonikus egysége adja.

A NÉBIH laboratóriuma a  Szatmári ágyas szilvapálinka  érzékszervi vizsgálatát

két független bíráló bizottsággal (összesen 18 fő) végezte, akik egyöntetűen

megállapították, hogy a termék érzékszervileg hibás, élvezhetetlen.

A Tesco Zrt honlapján közzétette, hogy kivonja a forgalomból a Panyolai

Szilvórium Zrt. 0,5 literes kiszerelésű Szatmári ágyas szilvapálinkáját.

Az áruházlánc a Vas Megyei Kormányhivatal főosztályának határozata

alapján hajtotta végre a termék visszahívását.

A határozattal szemben a gyártó fellebbezést nyujtott be.

 

A Hungarikumnak számító szilvapálinka  esetében a legfontosabb elvárás,

hogy  érzékszervileg megfelelő, minőségileg kifogástalan legyen.